„November 9” Colleen Hoover – fragmenty

Książka November 9 na zawsze będzie miała szczególne miejsce w moim sercu. Wzrusza co kilka stron, bawi. Pokazuje, że kiedy w naszym życiu pojawia się ta prawdziwa, jedyna, wielka miłość, to nie ma rzeczy nie możliwych. Czy w prawdziwym życiu tak właśnie jest? Chciała bym w to wierzyć, jednak moje doświadczenie każe mi w to wątpić, co stwierdzam z bólem.. Jednak tu nie o mnie. Nie żyjemy w fikcji literackiej. Colleen Hoover to wspaniała autorka, cenię ją za talent i niesamowitą lekkość pisania wspaniałych książek, wzruszających historii, które długo po przeczytaniu zostają z nami.
Zostawiam Was z kilkoma ulubionymi fragmentami książki November 9 . 

„Nigdy nie uda ci się odnaleźć siebie, jeśli zatracisz się w drugiej osobie.”

„Ludziom brakuje tego, czego nigdy nie zaznali.”

„Staram się pamiętać, że każdy ma jakieś blizny – mówi. – Czasami gorsze niż moje. Tyle że moje widać, a większości innych ludzi nie.”

„Marzyłem o wyjeździe, ale się boję
Rozkwitu życia, co jeszcze niespełnione”

„Jej łzy i moja dusza prowadzą równoległe życie.
Bieg, ból, płomień.
Jeszcze raz.
Jej łzy i moja dusza prowadzą równoległe życie.”

„-Bez, nie wszyscy bohaterowie książek , które czytałam, są tacy, jak opisywałeś (…)
-Ale wyraźnie musisz gustować w złych chłopakach, skoro o nich czytasz.
-Nieprawda. Lubie czytać takie książki, bo są całkowicie różne od mojego życia. Na szczęście nigdy nie znajdowałam się w takich sytuacjach jak ich bohaterowie.”

” ‚Kochała mnie’ w cudzysłowie
Całowała mnie pogrubioną czcionką
PRÓBOWAŁEM JA ZATRZYMAĆ wielkimi literami
Zostawiła mnie z wielokropkiem…”

„Kiedy znajdujesz miłość, to ją trzymasz. Chwytasz ją obiema rękami i ze wszystkich sił starasz się jej nie wypuścić. Nie możesz tak po prostu odjechać, licząc, że przetrwa, aż będziesz na nią gotowa.”

„W swojej ciemności ona milczy.
W mojej ciemności ona krzyczy.”

„Na moje wady patrzy przez palce
Ma o mnie fałszywe mniemanie
Lecz pieszcząc ustami mą skórę
Odkryje, że ją oszukiwałem.”

„Nie pałam żądzą zemsty, ale fajnie by było, gdyby patrząc na mnie, zrozumiał, jak wiele stracił. Jego żal trochę wynagrodziłby mi to, że zakochał się w innej.”

„Spisane kłamstwa mógłbym wymazać
Wypowiedziane je jednak, wyryto.
Uzdrowiony prawdą, żal chciałbym okazać
Pozwól mi winy spłacić, wykrzyczeć.”

20170224_200042

Skomentuj

